Natural Balance Shaket & Soupit, Protein Blend ja välipalapatukat pitävät verensokerin tasaisena koska niiden GI-LUKU on MATALA.

Glykeeminen indeksi (GI)
Glykeeminen indeksi kertoo, millainen vaikutus hiilihydraattipitoisen ruoka-aineen nauttimisella on verensokeriin (glukoosiin). Vertailuarvona on puhtaan glukoosin aiheuttamaa verensokerin nousu, jota kuvataan luvulla 100.

Jos ruoka sisältää hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja (esim. kokojyväviljatuotteet), sen GI-luku on matala (alle 55). Tällaisen ruuan pilkkoutuminen verensokeriksi vie pitkään, ja sen vaikutus verensokeriin on hidas. Tämän huomaa siitä, että energisyys ja jaksaminen pysyvät tasaisena ilman nopeita nousuja ja laskuja. Myös nälkä pysyy poissa pidempään ja olo on pitkään kylläinen.

Ruoka-aineilla, jotka sisältävät nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja (esim. valkoinen leipä), on korkea GI-luku. Tämä kertoo siitä, että ruoka-aine aiheuttaa nopean nousun veren sokeripitoisuudessa. Nousua seuraa pikainen lasku, minkä huomaa energisyyttä seuraavana väsymyksenä.

>>Wellness-tuotteet

 

Glykeeminen indeksi (GI)
Kertoo miten eri hiilihydraatit vaikuttavat oloosi ja millainen vaikutus hiilihydraattipitoisen ruoka-aineen nauttimisella on verensokeriin (glukoosiin).